سه ایده برتر رویداد دات راینکس معرفی شد

99. 03. 13
بازدید: 2198

سه ایده برتر رویداد دات راینکس معرفی شدبه گزارش روابط عمومی سندیکا، ایده‌شوی مجازی دات راینکس با ایجاد بستر برای ایده‌پردازی در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی بر اساس نیازهای فعلی و آینده کشور، به افراد این امکان را می‌دهد تا به بیان ایده‌های نوآورانه بپردازند.

و ضمن تقویت مهارت‌های ایده‌پردازی و بیان ایده، ایده‌های خود را اصلاح‌کرده و پرورش دهند.

دات راینکس به‌صورت مجازی طی سه روز از دهم خرداد ماه تا دوازدهم خردادماه برگزار شد. ایده‌ها که در روزهای اول و دوم توسط صاحبان ایده ارائه شد و در روز پایانی داوران نتایح را اعلام کردند. علاوه بر آن چهار پنل نیز شامل دو پنل تخصصی کلان پروژه‌های ناوبری بررسی زیرساخت‌های ناوبری ملی و کاربردهای ناوبری در پروژه سپهتن و همین‌طور ایده‌های ناوبری در دوران کرونا و آسیب‌شناسی برگزاری رویدادهای مبتنی بر اعلام نیاز در این سه روز برگزار شد.

محورهای این رویداد شامل "سامانه‌های موقعیت‌یابی"، " زیرساخت و تجهیزات"، " نرم‌افزار و ارزش‌افزوده" و " سیستم‌های مکمل و ترکیبی" تعیین‌شده است. در این رویداد که از روز شنبه دهم خرداد آغاز شد، تیم‌های شرکت‌کننده به مدت ۱۰ دقیقه ایده‌ خود را معرفی کردند و در برابر سوالات داوران از طرح خود دفاع کردند.

در روز پایانی سه ایده برتر معرفی شدند که به این شرح است:

 

رتبه اول ایده "سامانه مدیریت ناوگان کارنینگ" از سوی امیر زارعی

رتبه دوم ایده "بهینه‌سازی ناوگان توزیع‌شده" از سوی سید محمدجواد رفیعی طباطبایی

رتبه سوم ایده "پهپاد انتقال‌دهنده محصولات بیولوژیک و فرآورده‌های خونی" از سوی پوریا کرمی

 

گام دوم رویداد دات راینکس حرکت به سمت کاربردی کردن و تجاری‌سازی ایده‌های برتر است.

ایده شوی دات راینکس باهدف ایجاد بستر برای ایده پردازی در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی بر اساس نیازهای فعلی و آینده کشور به‌صورت مجازی با همت سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی و سازمان فضایی از شنبه دهم تا دوشنبه دوازدهم خردادماه برگزار شد.