به‌زودی ابتکارات وزارت فاوا در برابر تحریم‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود

98. 02. 24
بازدید: 1098

 به‌زودی ابتکارات وزارت فاوا در برابر تحریم‌ها اطلاع‌رسانی می‌شودوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

?به‌زودی ابتکارات وزارت فاوا در برابر تحریم‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود|به دلیل برخی اختلافات، ترخیص ۶۰۰ هزار گوشی مانده در گمرک به جلسه سران سه قوه ارجاع شد

در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزارت ارتباطات گزارشی از عملکرد ۱۸ ماهه خود در دستیابی به سند تدوین الزامات بخش زیرساخت شبکه ملی اطلاعات ارائه داد؛ چکیده اظهارات محمدجواد آذری جهرمی، وزیر فاوا در گفت‌وگو با خانه ملت:

?اسناد مربوط به “بخش زیرساخت” شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده است و دستاوردها و چارچوب‌هایی که وزارت فاوا باید به آنها دست یابد، مشخص شده است.

?تمام وظایف مربوط به شبکه ملی اطلاعات برعهده وزارت فاوا نیست… در جلسه امروز گزارش کاملی درباره تمامی بندهای “سند تدوین الزامات شبکه ملی اطلاعات” و دستاوردهای وزارتخانه در “حوزه زیرساخت” این شبکه ارائه شد و گزارش کلی حاکیست که این وزارتخانه به ۸۰% اهداف این سند دست‌یافته است.

?در سال ۹۴ مقام معظم رهبری، شبکه ملی اطلاعات را در ۳ لایه دسته‌بندی کردند: لایه زیرساخت، لایه خدمات و لایه محتوا. در نامه ایشان [به رئیس‌جمهور] مشخص کردند چه دستگاه‌هایی در لایحه خدمات و محتوا مسئول هستند.

?باید گزارش دستگاه‌های مسئول در این زمینه نیز ارائه شود تا مشخص گردد این دستگاه‌ها در لایه “خدمات” و “محتوا” چه اقداماتی انجام داده‌اند.

? از یک سال پیش در مرکز ملی فضای مجازی کارگروهی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا تشکیل و راهکارهای لازم اتخاذ شد. سناریوهای لازم برای قطع اینترنت در ایران اندیشیده شده است، به‌زودی ابتکارات وزارت ارتباطات در برابر تحریم‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

?ترخیص ۶۰۰ هزار گوشی همراه مانده در گمرک به جلسه سران سه قوه ارجاع شد، چراکه اختلافی میان دستگاه قضا و دولت درباره آزادسازی این گوشی‌ها ایجاد شده بود.