سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی (RPICS)

با سندیکا بیشتر آشنا شویم...

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف، چشم انداز، ماموریت، برنامه های راهبردی و برنامه های عملیاتی سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی به شرح ذیل در اختیار عموم قرار می گیرد.
اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

لیست اعضای محترم سندیکای "شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی" جهت اطلاع و نیز آشنایی با خدمات و محصولات هریک در اختیار عموم قرار داده شده است.
مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مشارکت و همفکری، هم افزایی مثبت به دنبال خواهد داشت، پس با عضویت در اتحادیه و یا سندیکای صنفی خود، باعث رشد و بالندگی صنف خود خواهیم شد.
فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

برای ارسال درخواست عضویت خود در این سندیکا، شما عزیزان می توانید از فرم الکترونیکی قرارداده شده استفاده نموده و اطلاعات خود را ارسال نمایید.

تابلوی اعلانات سندیکا

1402/06/20| 9:30 الی 11:00
1402/06/21| 14:00 الی 16:00
1402/06/26| 9:30 الی 11:00

جلسه کمیته صنفی و فنی

جلسه کمیته صنفی و فنی
1402/07/03| 9:30 الی 11:00

  بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال روز شنبه ۲ دی ماه با...

852

در روز چهارشنبه مورخ 24 آبان ماه 1402 مجمع عمومی سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی با حضور م...

964

به اطلاع می رساند پیرو برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی، در روز چهارشنبه م...

1178

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

1045

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

948

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

1018

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

340

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

1086

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

969

سنگاپور، نخستین کشور هوشمند جهان

99. 12. 23
بازدید: 440

 

سنگاپور، نخستین کشور هوشمند جهان

IoT، به‌عنوان صنعت اصلی کشور هوشمند سنگاپور شناخته شده؛ بر همین اساس این کشور امید زیادی دارد که بتواند تبدیل به نخستین کشور هوشمند جهان شود. اینترنت اشیا، در درک انسان از این بینش نقش اساسی و مهمی دارد. همچنین فقط به معنی متصل شدن به چند دستگاه نبوده، بلکه اطلاعات خوبی در ارتباط با طراحی سیستم‌های متصل در راستای ارائه ارزش واقعی به افراد ....

و سازمان‌ها به‌صورت امن و عادلانه نیز ارائه می‌دهد. IoT، یک حوزه اصلی و مهم برای توسعه زندگی، ارائه خدمات عمومی و راهبردی، فرایندهای کارامد و تجربه بهتر زندگی است.

خدمات عمومی و راهبردی

یکی از پروژه‌های راهبردی ملی سنگاپور مبتنی بر پروژه کشور هوشمند (پلت‌فورم حسگر ملی هوشمند) است که هدف آن تسریع استفاده از حسگرها و دستگاه‌های هوشمند بوده و برای رفاه و امنیت بیشتر این کشور طراحی شده است. این کار نیازمند هدف‌گذاری در حوزه‌های امنیتی و خدمات مربوط به حمل و نقل و خدمات شهرداری است. برای مثال یکی از کارهای اولیه که در پروژه هوشمندسازی کشور سنگاپور انجام شد، این بود که نیروی پلیس این کشور، دوربین‌های پلیس را در مناطقی که ترافیک زیادی دارند، نصب کرد تا ایمنی و امنیت مکان‌های عمومی و محله‌ توسعه یابد.

استفاده از فناوری به افراد کمک می‌کند که سیستم حمل و نقل ایمن، مناسب و مقرون به صرفه‌ برای رسیدگی سریع به نیازهای آنها ایجاد کند. به ‌تازگی استفاده از اتوبوس‌های عمومی مستقل را در برخی از مناطق مسکونی جدید آزمایش کرده‌ تا به‌‌عنوان مکملی برای اتوبوس‌های مجهز باشد و از آنها برای بهبود اتصال مسافت سر خط و انتهای خط استفاده کند.

فرایندهای کارامد

در سطح صنعتی، IoT فناوری مرزی اصلی است که در نقشه انتقالی صنعت رسانه‌ای اینفوکام (infocomm) سنگاپور شناسایی شده است. در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی مرکز داده‌های سنگاپور، سازمان توسعه رسانه‌ای اینفوکام برای ساخت مرکز داده‌های هوشمند با مرکز ابر رایانه‌ای ملی این کشور از طریق استفاده از IoT، بیگ دیتا و فناوری‌های یادگیری ماشینی همکاری کرده است. نتیجه این همکاری، توسعه فناوری حسگر هوشمند برای بهینه‌سازی فعالیت‌های مرکز داده، تشخیص ناهنجاری‌ها و نظارت بر مصرف انرژی این مرکز بوده است. این پیشرفت به کاهش هزینه فعالیت‌های مرکز داده و بهبود بهره‌وری نیروی کاری آن کمک می‌کند. 

اینترنت اشیا در خدمت سالخوردگان (تجربه زندگی بهتر)

در سطح فردی، IoT ابزاری قدرتمند برای توسعه زندگی ساکنان سنگاپور است. برای مثال استفاده از IoT به سالخوردگان برای گذر شکوهمندانه پیری کمک چشمگیری می‌کند، انتظار می‌رود که تعداد شهروندان سالخورده سنگاپور تا سال 2030 سه برابر شود و به عدد 900 هزار نفر برسد. به تازگی سیستم‌های هشدار هوشمند برای سالخوردگان در مناطق مسکونی جدید مورد آزمایش قرار گرفته است. حسگرهایی که در این سیستم‌ها وجود دارند، حرکات سالخوردگان را نظارت می‌کنند و زمانی‌که حرکت غیرمعمولی را شناسایی کنند (مثلاً زمانی‌که در زمان طولانی هیچ حرکتی انجام نشود) به مددکاران اطلاع می‌دهد. همچنین دکمه‌های بی‌سیم هراس نیز به سالخوردگان کمک می‌کند زمانی‌که به کسی نیاز دارند، به‌سرعت آنها را مطلع سازند.

به زودی طرح پزشکی از راه دور را نیز آغاز خواهند کرد. سیستم نظارت بر نشانه‌های حیاتی افراد قادر خواهد بود که نشانه‌های حیاتی مانند سطح قند خون، فشار خون یا وزن بیماران دیابتی را از راه دور کنترل کند. به این صورت، بیماران می‌توانند از سلامتی خودشان حتی بدون مراجعه به مراکز درمانی اطمینان حاصل کنند. این سیستم بیماران را قادر می‌سازد که خدمات درمانی بهتری را در مکانی که می‌خواهند دریافت کنند و بهره‌وری مراکز درمانی حرفه‌ای را بهبود می‌بخشد.

نوآوری

سنگاپور به‌طور مداوم در یافتن راه‌های استفاده از فناوری‌های IoT و ترغیب برای استفاده از آن نوآورانه عمل کرده است. افراد فعال در این حوزه برای توسعه حسگرهای ارزان‌تر و بادوام‌ تلاش کرده‌ و سعی بر این داشته‌اند که از این سیستم برای کارهای مختلف مانند بهبود مصرف انرژی و آب استفاده کنند. این سنسورها با فناوری‌های شبکه‌ای LPWAN مانند NB-IOT و LTE Cat-M1 که بسیار مدرن هستند، کار می‌کنند. همچنین این نوع فناوری‌‌ها باعث می‌شوند در مکان‌هایی که دسترسی به برق و انرژی ندارند، مورد استفاده قرار گیرند و هزینه نگهداری آنها کاهش یابد.

سنگاپور همراه با ایجاد مجموعه‌ای از شرکت‌های فعال، فعالیت‌های تحقیقاتی فوق‌العاده و همکاری‌های دولتی ـ خصوصی نوآوری‌های دیگری نیز داشته که آژانس علوم، فناوری و تحقیقات یا برنامه تحقیقاتی IoT صنعتی (A STAR) قسمتی از پروژه‌های IoT سنگاپور است.

موسسه‌های تحقیقاتی A STAR و موسسه‌های تحصیلات تکمیلی مانند NUS، NTU و SUTD برای توسعه و پیشرفت فناوری‌های شناختی و سیستم‌های IoT صنعتی ایمن، با یکدیگر همکاری می‌کنند. نتایج این تحقیقات در موسسه فناوری تولیدات سنگاپور، موسسه باز تولید پیشرفته و مرکز فناوری این کشور که وابسته به A STAR است، پایلوت می‌شوند و به SMEها اجازه می‌دهند که فناوری‌های جدید را پیش از استفاده آزمایش کنند.

 A STAR، برای توسعه نسل بعدی بخش تولید سنگاپور، کنسرسیوم IoT صنعتی را با 13 شرکت و آزمایشگاه مشترک تولید هوشمند، رولز رویس و شرکت مهندسی پرواز سنگاپور تشکیل داده است.

سنگاپور به اهمیت متصل بودن به شبکه جهانی شرکای بین‌المللی (دانشمندان، دانشگاهیان، متخصصان و صنعتگران) اعتقاد ویژه‌ای دارد.

در میزبانی مجمع جهانی 2018 IEEE می‌توان شاهد بررسی مسائل اینترنتی، فرصت بزرگی برای متصل شدن جوامع از سراسر جهان و یادگیری و تبادل اطلاعات با یکدیگر بود. نماینده کشور سنگاپور در این مجمع از همه کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه اینترنت اشیا دعوت کرد که از سنگاپور دیدن کنند و نظر دهند که چگونه می‌توان از IoT استفاده کرد تا این کشور تبدیل به نخستین کشور هوشمند جهان شود.

 

منابع:

www.tmforum.org

www.smartnation.sg

چاپ شده در شماره چهارم فصلنامه اینترنت اشیا