سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی (RPICS)

با سندیکا بیشتر آشنا شویم...

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف، چشم انداز، ماموریت، برنامه های راهبردی و برنامه های عملیاتی سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی به شرح ذیل در اختیار عموم قرار می گیرد.
اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

لیست اعضای محترم سندیکای "شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی" جهت اطلاع و نیز آشنایی با خدمات و محصولات هریک در اختیار عموم قرار داده شده است.
مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مشارکت و همفکری، هم افزایی مثبت به دنبال خواهد داشت، پس با عضویت در اتحادیه و یا سندیکای صنفی خود، باعث رشد و بالندگی صنف خود خواهیم شد.
فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

برای ارسال درخواست عضویت خود در این سندیکا، شما عزیزان می توانید از فرم الکترونیکی قرارداده شده استفاده نموده و اطلاعات خود را ارسال نمایید.

تابلوی اعلانات سندیکا

1402/06/20| 9:30 الی 11:00
1402/06/21| 14:00 الی 16:00
1402/06/26| 9:30 الی 11:00

جلسه کمیته صنفی و فنی

جلسه کمیته صنفی و فنی
1402/07/03| 9:30 الی 11:00

  در تاریخ 26 فروردین ماه سال 1403، گردهمایی و ضیافت سندیکا با حضور مدیران‌عامل شرکت‌های عضو و مه...

54

  بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال روز شنبه ۲ دی ماه با شعار "تحول دیج...

899

در روز چهارشنبه مورخ 24 آبان ماه 1402 مجمع عمومی سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی با حضور مدیران محترم عام...

1006

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

1053

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

956

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

1026

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

1037

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

348

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

1099

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

977

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

1193

اینترنت نانو اشیا چیست و چه کاربردی دارد؟

00. 06. 22
بازدید: 430

 

اینترنت نانو اشیا چیست و چه کاربردی دارد؟

اینترنت نانو اشیا، اینترنت اشیا را به سطح جدیدی از اشیای با اندازه‌های کوچک‌تر وارد می‌کند. سایوما شارما (Saumya Sharma) عضو IEEE (مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک) توضیح می‌دهد که استفاده و مزایای اینترنت اشیا در کوچک‌ترین فضاها است. اینترنت نانو اشیا تفاوت زیادی با اینترنت اشیا ندارد، فقط دستگاه‌های درون آن به یکدیگر متصل می‌شوند.

IONT، بسیار کوچک است؛ به‌همین علت به آن «نانو مقیاس» می‌گویند. به‌ عبارت دیگر 1 تا 100 نانومتر ـ با یک نانومتر در یک میلیارد متر اندازه‌گیری می‌شود.

Nano.gov، به‌عنوان یک مرجع بیان کرده است که ورق کاغذ 100.000 نانومتر ضخامت دارد. همچنین 25.4 میلیون نانومتر در یک اینچ وجود داشته و قطر آن دارای 2.5 نانومتر است.

 در اینترنت نانو اشیا، فناوری‌های بسیاری استفاده می‌شود، مانند سنسورهایی که در خودرو و خانه‌ نصب شده و شرایط محیطی را گزارش می‌دهند یا شتاب‌سنج‌ها و ژیروسکوپ‌هایی که در تلفن‌های هوشمند نصب می‌شوند و به افراد کمک می‌کنند از خدمات ناوبری یا مکان‌یابی استفاده کنند (موارد ذکرشده نمونه‌هایی از دستگاه‌های بسیار کوچک و مورد استفاده در اینترنت نانو اشیا است).

همچنین می‌توان بیان کرد؛ اغلب کارخانه‌های خودکارسازی مدرن به دستگاه‌های نانومقیاسی که توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر را دارند، وابسته هستند. این فناوری در تمام صنایع ازجمله خودروسازی، مراقبت‌های بهداشتی و لوازم خانگی کاربرد دارد.

اینترنت نانو اشیا، از نظر طراحی و ساخت پیچیده بوده و به‌دلیل روش‌های الکترومغناطیسی است که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد با یکدیگر به‌صورت بی‌سیم ارتباط برقرار کنند و مداخله در آنها (به‌ویژه برای کنترل) نوعی چالش محسوب می‌شود.

انواع نانو تکنولوژی‌ که در یک سیستم IOT ادغام شده‌اند، بسیار کاربردی هستند. برای مثال یک کارخانه هوشمند، دستگاه‌های IONT را برای نظارت بر درجه حرارت، رطوبت، گازها، کیفیت آب و احتمالاً انتشار کربن از سیستم اگزوز استفاده می‌کند. همچنین وسایل نقلیه متصل به سنسورهای مینیاتور می‌توانند نزدیکی، شرایط محیطی و اطلاعات مکان را پیش‌بینی کرده تا با اطمینان از ایمنی و دقت سیستم‌های کمکی به وسایل نقلیه یاری رسانند.

از سوی دیگر، در یک برنامه هوشمندانه از نانو ذرات تشکیل شده و انواع فناوری‌های یکپارچه می‌توانند مسئول نظارت بر غلظت گازها یا ذرات سمی باشند. این روند با دستگاه‌هایی امکان‌پذیر است که در نقاط مختلف شهر برای نظارت بر سطح آلودگی، حفظ سلامتی و ایمنی ساکنان منطقه نصب می‌شود.