سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی (RPICS)

با سندیکا بیشتر آشنا شویم...

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف، چشم انداز، ماموریت، برنامه های راهبردی و برنامه های عملیاتی سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی به شرح ذیل در اختیار عموم قرار می گیرد.
اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

لیست اعضای محترم سندیکای "شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی" جهت اطلاع و نیز آشنایی با خدمات و محصولات هریک در اختیار عموم قرار داده شده است.
مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مشارکت و همفکری، هم افزایی مثبت به دنبال خواهد داشت، پس با عضویت در اتحادیه و یا سندیکای صنفی خود، باعث رشد و بالندگی صنف خود خواهیم شد.
فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

برای ارسال درخواست عضویت خود در این سندیکا، شما عزیزان می توانید از فرم الکترونیکی قرارداده شده استفاده نموده و اطلاعات خود را ارسال نمایید.

تابلوی اعلانات سندیکا

1402/06/20| 9:30 الی 11:00
1402/06/21| 14:00 الی 16:00
1402/06/26| 9:30 الی 11:00

جلسه کمیته صنفی و فنی

جلسه کمیته صنفی و فنی
1402/07/03| 9:30 الی 11:00

  بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال روز شنبه ۲ دی ماه با...

664

در روز چهارشنبه مورخ 24 آبان ماه 1402 مجمع عمومی سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی با حضور م...

786

به اطلاع می رساند پیرو برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی، در روز چهارشنبه م...

999

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

996

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

904

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

973

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

295

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

940

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

924

گفت و گو با آقای آزاد معروفی نایب رئیس سندیکا

99. 04. 25
بازدید: 2439

گفت و گو با آقای آزاد معروفی نایب رئیس سندیکاتجهیزات IT از لیست کالاهای لوکس خارج شوند در سایه تحریم ها و فشارهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، دسته بندی تجهیزات IT در گروه کالاهای لوکس شرایط را برای شرکت های فعال در این حوزه با سختی های بیشتری همراه ساخته است.

به گزارش روابط عمومی سندیکای شناسایی و مکانیابی رادیویی، آزاد معروفی نائب رئیس سندیکای شناسایی و مکانیابی رادیویی با بیان اینکه مسئله تحریم تجهیزات IT در کشور ما موضوع جدیدی نیست گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون تحریم بوده ایم و هیچگاه شرکت بزرگ و متوسط آمریکایی یا اروپایی مانند مایکروسافت، گوگل، اپل، IBM و غیره به طور رسمی وارد بازار کشور ما نشدند. چه در سخت افزار و چه نرم افزار این سختی ها را داشته ایم و تاکنون فعالان اقتصادی با دور زدن تحریم ها و روش های مختلف زیرساخت های کشور را تامین کردند.
او با تاکید بر اینکه شرکت های متوسط و کوچک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشکلات جدی مواجه شده اند، افزود: تحریم های جدید و شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شرکت ها را از تاب آوری خارج کرده و بسیاری مجبور به تعدیل یا تعطیلی شدند. پیدا کردن راهکارهای مقابله با تحریم ها یا دور زدن آن هزینه های گزافی را برای شرکت ها در پی دارد که در وضعیت فعلی کار را برایشان روز به روز پیچیده تر کرده است. البته برخی با توجه به نوع فعالیت هایشان شاید اوضاع بهتری دارند و تحت تاثیر کرونا فروش و درآمدشان افزایش هم داشته است.
معروفی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا، به جهان نشان داد که IT تا چه اندازه می تواند به بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و غیره یاری برساند، گفت: امروزه IT در تمام صنایع دخیل است و بدون آن دولت الکترونیک هم نخواهیم داشت، مطالبات و انتظاراتی از سوی مردم داریم که باید طبق آن عمل کرده و این امکانات را برای شهروندان فراهم کنیم. با توجه به پیشرفت های نسبی که داشتیم امکان بازگشت به عقب هم وجود ندارد؛ نمیتوانیم به روش های سنتی بازگردیم.
معروفی با بیان اینکه شرکت ها همچنان با مشکلات ناشی از دیدگاه لوکس بودن تجهیزات IT روبرو هستند، گفت: ثبت سفارش، تخصیص ارز، گمرکات، استانداردها و آزمایش های تایید نمونه هر کدام چندین ماه معطلی دارد. در صورتیکه اغلب این روال ها در چند دقیقه قابل انجام است و در دوران کرونا دیدیم که اگر اراده ای بر این امر قرار بگیرد حتما شدنی است.
او افزود: امیدواریم حاکمیت در حوزه IT تجدید نظر کند تا شرکت های فعال در این حوزه بیش از این متضرر نشوند و مردم هم به سرویس ها، خدمات و تجهیزات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. تغییر رویکرد در حوزه IT می تواند از بیکاری و بسیاری از عواقب ناگزیر آن مانند جرم و جنایت و از همه بدتر فرار مغزها و مهاجرت متخصصینی که سال ها در کشور تجربه و دانش اندوختند، جلوگیری کند.
او با بیان اینکه امنیت کشور بسیار مهم است و نباید در این زمینه ریسک کرد ولی انتظار می رود در شرایط اقتصادی حاکمیت و دولت دیدگاه هایشان را در زمینه IT تغییر دهند، افزود: با چوب مسائل امنیتی نباید IT را راند زیرا در این صورت مزیت های بسیاری را از اقتصاد کشور دریغ میکنیم.
او در ادامه به توسعه صنعت و دانش جدید اینترنت اشیا IOT در کشور اشاره کرد و گفت: اینترنت اشیا مانند هر صنعت دیگری ابعاد مختلفی دارد. این گروه از تکنولوژی ها وارداتی هستند و تا در داخل کشور شناخته شود و نظر متخصصان به آن جلب شود و شرکت ها و استارتاپ ها دانش آن را طی مهندسی معکوس در کشور پیاده سازی کنند نیازمند زمان است. متاسفانه همراهی با ترندهای جدید در ایران جا نیفتاده و بدیهی است هنوز راه طولانی برای راه یافتن به اقتصاد کشور در پیش دارند.
به گفته وی، سازوکاری برای مواجه با تکنولوژی و دانش جدید در کشور وجود ندارد و به طور کلی چنین فناوری هایی مانند اینترنت اشیا دیر به کشورهای در حال توسعه میرسد و با وجود مقاومت داخلی این عقب ماندگی تشدید هم می شود. باید این نیاز ایجاد شود تا رویکردها را هم تغییر کند.