سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی (RPICS)

با سندیکا بیشتر آشنا شویم...

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف، چشم انداز، ماموریت، برنامه های راهبردی و برنامه های عملیاتی سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی به شرح ذیل در اختیار عموم قرار می گیرد.
اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

لیست اعضای محترم سندیکای "شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی" جهت اطلاع و نیز آشنایی با خدمات و محصولات هریک در اختیار عموم قرار داده شده است.
مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مشارکت و همفکری، هم افزایی مثبت به دنبال خواهد داشت، پس با عضویت در اتحادیه و یا سندیکای صنفی خود، باعث رشد و بالندگی صنف خود خواهیم شد.
فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

برای ارسال درخواست عضویت خود در این سندیکا، شما عزیزان می توانید از فرم الکترونیکی قرارداده شده استفاده نموده و اطلاعات خود را ارسال نمایید.

تابلوی اعلانات سندیکا

1402/06/20| 9:30 الی 11:00
1402/06/21| 14:00 الی 16:00
1402/06/26| 9:30 الی 11:00

جلسه کمیته صنفی و فنی

جلسه کمیته صنفی و فنی
1402/07/03| 9:30 الی 11:00

  در تاریخ 26 فروردین ماه سال 1403، گردهمایی و ضیافت سندیکا با حضور مدیران‌عامل شرکت‌های عضو و مه...

66

  بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال روز شنبه ۲ دی ماه با شعار "تحول دیج...

912

در روز چهارشنبه مورخ 24 آبان ماه 1402 مجمع عمومی سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی با حضور مدیران محترم عام...

1019

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

1056

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

960

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

1030

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

1040

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

350

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

1101

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

980

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

1196

مدیرعامل پرتو تاپ رایان: بخش خصوصی می‌تواند به عنوان یک تصمیم ساز دلسوز کنار دولت قرار گیرد

00. 05. 06
بازدید: 2368

شرکت پرتو تاپ رایان یکی از شرکت های دانش بنیانی است که در زمینه تولید سامانه‌های هوشمندسازی در صنعت و کشاورزی مبتنی بر اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی در کشور فعالیت می‌کند.

مدیرعامل پرتو تاپ رایان در گفتگو با روابط عمومی سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی، پیرامون فعالیت‌های این شرکت گفت: با کمک دانشمندان و متخصصان داخلی موفق شدیم برای نخستین بار محصولاتی را در کشور تولید کنیم که نتیجه آن، کاهش ارزبری به منظور واردات تجهیزات، کاهش قیمت تمام شده کالای نهایی، اشتغال زایی و توسعه محصولات متناسب با اقلیم و شرایط ایران بوده است.

حمید بهنگار در رابطه با مشکلات و چالش‌های موجود بر سر راه  فعالیت این شرکت، گفت: بزرگترین مشکلی که در این حوزه با آن مواجه هستیم، مقوله سرمایه‌گذاری متناسب و متوازن در این صنعت و اختصاص اعتبارات کافی به تولیدکنندگان واقعی است. از سوی دیگر پذیرش فناوری‌های نوین توسط بهره‌برداران از دیگر چالش‌های موجود است که به نظر می‌رسد با انجام فعالیت‌های ترویجی و سرمایه‌گذاری‌هایی از سوی نهادها و تشکل‌ها به عنوان بخش خصوصی از یک سو و دولت از سوی دیگر در حوزه فرهنگ‌سازی، این چالش مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، به حد کافی به اکوسیستم توجه نمی‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه این صنعت هزینه‌های تحقیق و توسعه بالایی دارد، اهتمام به این موضوع از سوی متولیان امر از مطالبات اصلی فعالان این حوزه است.

بهنگار افزود: ساختار کلی اقتصاد ایران از نظر زیرساختی و فرهنگی با تولید سازگار نیست. از این رو، امسال که به نام سال رفع موانع تولید نامگذاری شده، هم برای سرمایه‌گذاران، هم برای مجریان و هم برای شرکت‌ها فرصت خوبی است که بتوانند تغییر رویه‌هایی را در فرآیندهای مربوط به خود اعمال کنند تا این فرهنگ و زیرساخت به نحو مطلوب تغییر کند و اقدامات در راستای رفع موانع تولید واقعا منجر به رونق تولید شود.

وی اظهار کرد: ضمن اینکه، توجه و اهتمام ویژه به حوزه تحقیق و توسعه بسیار مهم است. چراکه، این بخش بسیار هزینه بر در حوزه تولید داخل است و تا این حلقه از زنجیره تولید تکمیل نشود، ما نمی توانیم محصولات قابل رقابت با محصولات خارجی برای استفاده در داخل و حتی صادرات تولید کنیم. از این رو، این بخش نیاز به حمایت، توجه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق دارد.

بهنگار خاطرنشان کرد: با پرداختن به رفع این موانع از سوی نهادهای زیربط به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های مربوط با هر صنعت خاص، می‌توان گام‌های مثبتی برداشت. علاوه بر این، ایجاد ظرفیت‌هایی برای همکاری علمی و تکنولوژیکی، ایجاد فضاهای آزمایشگاهی و ایجاد طرح‌های پایلوت اقداماتی است که در این حوزه بسیار راهگشاست.

این فعال اقتصادی اذعان کرد: بنابراین، حمایت‌ها نباید صرفا مالی باشد. می‌تواند مربوط به زیرساخت‌ها بوده و حمایت‌هایی باشد که به خودکفایی واحدهای تولیدی، رسیدن به مرحله تولید انبوه، بالغ شدن یک صنعت ومشتری پسند شدن آن منجر شود.

وی ادامه داد: شرایط کنونی بازار مانند یک شمشیر دو لبه است. به این معنا که اگر نتوانیم به درستی شرایط فرصت‌ها و تهدیدها را تشخیص دهیم به راحتی در چرخدنده‌های موجود و بحران‌ها له خواهیم شد. اما با اتخاذ سیاست‌ها و جهت‌گیری مناسب می‌توانیم مجموعه‌ای چابک و عکس‌العمل گرا داشته باشیم و ظرفیت‌هایی را در مجموعه ایجاد کنیم که بتوانیم تهدیدها و شرایط خاصی که در کشور وجود دارد را به فرصت تبدیل کنیم؛ اینگونه به‌صورت بلند مدت و میان مدت تولید داخلی را حفظ خواهیم کرد.

بهنگار عنوان کرد: چنانکه این شرایط برای برخی مجموعه‌ها فرصت تلقی شود، قطعا موجب ارتقای آن خواهد شد. البته مجموعه ما هم از این امر مستثنی نبوده و توانسته در این شرایط در حوزه فعالیت‌های خود توانمندتر عمل کند.

وی با بیان اینکه این مجموعه در زمینه کشاورزی و محیط زیست هم فعال است، گفت: در رابطه با مسائلی از قبیل خشکسالی، تحریم‌ها، تغییرات اقلیمی و سوء مدیریت‌هایی که در کشور وجود دارد و بحران‌های عظیمی را برای حال و آینده صنعت کشاورزی کشور ایجاد کرده است. اهتمام این شرکت در رفع این اثرات سوء بر اقتصاد و یا کند کردن روند رشد این بحران‌ها بوده است.

بهنگار تاکید کرد: از این رو تلاش کردیم بتوانیم محصولات متناسب، به روز و ابزارهای مناسبی را در اختیار بهره‌برداران، ذینغعان و جامعه هدف خود قرار دهیم که بتوانند بر مشکلاتشان غلبه کرده و یا در شرایط کنونی حداکثر بهره‌برداری را برای مجموعه خود ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این اقدام تا کنون موفقیت آمیز بوده است و بازخورد مناسبی از مشتریان خود گرفتیم که به لطف خداوند این کسب‌وکار در حال توسعه است. امیدوارم بتوانیم برای رشد همکارانمان و به ویژه فعالیت‌های استارت‌آپی موجود در کشور موثر واقع شده و بتوانیم همکاری سازنده دو جانبه‌ای با شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های نوپا داشته باشیم.

بهنگار تاکید کرد: در حوزه کاری ما شرایط اقتصادی نیاز به جراحی‌های عمیق و ساماندهی دارد و این مهم شدنی نیست مگر با یک مدیریت یکپارچه و منظم؛ بنابراین، امیدوارم در دولت جدید این امر محقق شده و به نحو مطلوبی از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی که در تشکل‌هایی مانند انجمن‌ها و سندیکاها متبلور شدند، استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی همواره  پیشنهادات مناسبی برای ارائه به دولت دارد که کمک می‌کند جهت فعالیت‌ها و اقدامات دولت با شرایط و تغییرات موجود متناسب شود، گفت: آنچه تا کنون اتفاق افتاده این بوده است که همواره دولت در تصمیم گیری‌ها و درک شرایط عقب تر از وضع موجود حرکت کرده و عکس‌العمل‌های کندی از خود نشان داده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: اما استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در جای مناسب و به حد کافی و اهتمام به آن می تواند کارگشا باشد. بخش خصوصی همواره در صدد بوده است به عنوان یک تصمیم ساز دلسوز کنار دولت قرار بگیرد و با او همراهی کند.

وی ادامه داد: بازگشت ایران به بازار جهانی، افزایش ظرفیت تولید، احیای محیط زیست و منابع طبیعی، بهره وری از صنعت کشاورزی، ایجاد اشتغال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های رونق اقتصادی و افزایش شاخص‌های رقابت آرزوی همه فعالان اقتصادی است. چراکه، اینگونه قطعا شاهد ایجاد وضعیت بهتری در حوزه تولید داخلی در کشور خواهیم بود.