سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی (RPICS)

با سندیکا بیشتر آشنا شویم...

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف، چشم انداز، ماموریت، برنامه های راهبردی و برنامه های عملیاتی سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی به شرح ذیل در اختیار عموم قرار می گیرد.
اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

لیست اعضای محترم سندیکای "شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی" جهت اطلاع و نیز آشنایی با خدمات و محصولات هریک در اختیار عموم قرار داده شده است.
مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مشارکت و همفکری، هم افزایی مثبت به دنبال خواهد داشت، پس با عضویت در اتحادیه و یا سندیکای صنفی خود، باعث رشد و بالندگی صنف خود خواهیم شد.
فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

برای ارسال درخواست عضویت خود در این سندیکا، شما عزیزان می توانید از فرم الکترونیکی قرارداده شده استفاده نموده و اطلاعات خود را ارسال نمایید.

تابلوی اعلانات سندیکا

1402/06/20| 9:30 الی 11:00
1402/06/21| 14:00 الی 16:00
1402/06/26| 9:30 الی 11:00

جلسه کمیته صنفی و فنی

جلسه کمیته صنفی و فنی
1402/07/03| 9:30 الی 11:00

  بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال روز شنبه ۲ دی ماه با...

860

در روز چهارشنبه مورخ 24 آبان ماه 1402 مجمع عمومی سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی با حضور م...

972

به اطلاع می رساند پیرو برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی، در روز چهارشنبه م...

1185

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

1050

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

951

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

1022

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

344

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

1092

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

972

اینترنت اشیا: رهبری لبه برای کسب و کار در سال ۲۰۱۹

98. 02. 24
بازدید: 964

اینترنت اشیا: رهبری لبه برای کسب و کار در سال ۲۰۱۹

در سراسر جهان کسب و کار در حوزه IoT بسیار زیاد است. از آنجایی که امروزه جهان به طور کامل وابسته به اینترنت است، یک شبکه گسترده جهانی را ایجاد کرده که ارتباطات بین دستگاه ها و افراد را امکان پذیر می سازد.

بنابراین اکنون تقریبا هر کسب و کار به یکدیگر متصل شده و از طریق دستگاه های هوشمند ارتباط برقرار می شود.

IoT نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کند و به عنوان یک اکوسیستم عمل می کند که اشیا و سیستم های فیزیکی را به هم متصل می کند تا هوش مصنوعی را انجام دهد. مصرف کنندگان دستگاه هایی را پشتیبانی می کنند که از IoT پشتیبانی می کنند و بسیاری از سازمان ها در تلاشند تا آن را سرمایه گذاری کنند. بنابراین، در حال شکل دادن به دنیای کسب و کار و مصرف کننده است.

در اینجا، ما مایل به روشن کردن روند مختلف IoT است که نوآوری را برای کسب و کار در سال ۲۰۱۹ به ارمغان می آورند. مواردی مانند

۱) Cloud IoT Solutions

جای تعجب نیست که در حال حاضر نظرسنجی توسعه دهندگان ۲۰۱۸ IoT شاهد خدمات Cloud Azure و AWS مایکروسافت به عنوان بهترین گزینه برای توسعه ابر توسعه محصولات IoT است. هر دو ارائه دهندگان سرویس ابری، بازاریابی و قابلیت دسترسی مورد نیاز توسط انتشار سریع دستگاه های IoT جدید را دارند.

مایکروسافت پلت فرم مرکزی Azure IoT Central خود را در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، که امکان برقراری ارتباط امن بین دستگاهها و ابر را فراهم می کند. این سرویس جدید نیاز به چیزی را که اساسا یک راه حل نرم افزاری plug-and-play برای اتصال دستگاه های IoT به ابر است را پوشش می دهد. مایکروسافت همچنان به سرمایه گذاری در زیرساخت های IoT خود ادامه خواهد داد، با حمایت فوری حمایتش از آینده یو تی تی و پتانسیل آن ارائه می دهد.

۲) ۵G Era – نه خیلی سریع

دوران ۵G در حال رفتن به فرصت های زیادی برای دستگاه های IoT است. در حالیکه تصویب جریان اصلی هنوز همراه است، بسیاری از سازمان ها این کار را انجام می دهند. بنابراین، آنها قادر به داشتن یک طرح کسب و کار قوی، همراه با قابلیت اطمینان و ضریب اطمینان هستند.

تعدادی از مواردی که در شبکه های ۴G فعلی امکان پذیر نیست وجود دارد. از این رو، تأخیر کاهش می یابد دستگاه های IoT متصل به ارسال و دریافت داده سریعتر از همیشه، که به تجزیه و تحلیل داده ها و مدیریت داده ها اجازه می دهد سریعتر کار کنند. لیست برنامه های کاربردی برای تکنولوژی در دستگاه های جاسازی شده طولانی است.

هر برنامه ای که نیاز به محاسبات سریع و بدون مصالحه در کوتاه ترین زمان ممکن داشته باشد، مزایای فراوانی را از فناوری تولید خواهد کرد. بخش حمل و نقل بدون شک یکپارچه سازی سریع برای دستگاه های فعال ۵G و همچنین سازمان هایی است که در تدارکات و زیرساخت ها کار می کنند.

۳) توانایی هوش مصنوعی

امروزه IoT امروزه همه جا گسترده شده است، زیرا از تعداد جمعیت انسانی با دستگاه های متصل شده حدود ۱۷B در سراسر جهان عبور کرده است. این دستگاه ها برای جمع آوری داده ها درست مانند رایانه ها استفاده می شوند، اما در مقیاس وسیع.

توانمندسازی IoT در AI فرصت های زیادی برای تجزیه و تحلیل داده ها و تفسیر فراهم می کند. در واقع، این دستگاه ها به زودی یکی از بخش های اصلی بازار IoT را پوشش خواهند داد. از این رو، AI و یادگیری ماشین در دستگاه های IoT مزایای زیادی را برای امنیت دستگاه به دست آوردن اطلاعات بزرگ به ارمغان خواهد آورد.

تشخیص چهره و صدا بهترین مثال از این است که می تواند برای احراز هویت بیومتریک در حوزه های مختلف استفاده شود. نام های بزرگ مثل آمازون، گوگل، آی بی ام و مایکروسافت برای استفاده از دستگاه های IoT خود از AI استفاده می کنند. خودروی خود رانندگی یکی دیگر از نمونه های خوبی است که می تواند الگوهای ترافیکی را پیش بینی کند و مسافران خود را به مقصد خود متصل کند.

۴) Edge Computing to Lead

محاسبات Edge برای مداخله آماده است اگر گزینه محاسبات ابری برای کسب و کار وجود نداشته باشد. به این دلیل است که اتصال فعال یک راه حل عملی در تمام سناریوها نیست. دستگاه های IoT موبایل یا کسانی که بدون ادغام شبکه به اندازه کافی کار می کنند نیازمند یک راه حل هستند که بتواند پردازش، تجزیه و تحلیل و اجرای داده ها را اداره کند.

تقاضای رو به رشد برای فناوری هوشمند IoT، پیشرفت این برنامه ها را به ارمغان آورده است، و این نشان دهنده نیاز به تراشه های محاسباتی لبه است که می تواند قدرت رایانه ابر را برآورده کند و با خیال راحت آن را بیرون بیاورد.

به عنوان مثال، آمازون در حال حاضر یک مورد قانع کننده برای راه حل های محاسبات لبه، همراه با سرویس AWS IoT Greengrass است، که به توسعه دهندگان امکان استفاده از توابع لامبدا را با دستگاه های لبه می دهد. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا وظایف یادگیری و محاسبات دستگاه را در دستگاه های IoT انجام دهند.

۵) افزایش فناوری دیجیتال Twin و IoT صنعتی

IoT نقش مهمی در صنعت تولید دارد، و آن را کمتر خطرناک، کارآمد و قابل اعتماد تر می کند. در حال رشد مداوم در تولید هوشمندانه است، که امروزه به دلیل انقلاب تکنولوژیکی صنعتی IOT در حال رشد است. IoT صنعتی از طریق ادغام و تجزیه و تحلیل داده ها به گونه ای عمل می کند که بدون فرآیند تولید متصل به آن امکان پذیر نیست.

در عین حال، فناوری دیجیتال دوقلو نیز محبوبیت زیادی به دست می آورد. از طریق استفاده از آن، سازمان ها می توانند یک تصویر واضح از چگونگی ارتباط دستگاه های IoT با فرآیند تولید ایجاد کنند. این اجازه می دهد تا توسعه دهندگان نرم افزار بتوانند چگونگی چرخه عمر ماشین های خود را بدانند و به آنها اجازه می دهد پیش بینی هایی را که ممکن است ضروری باشد پیش بینی کنند