سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی (RPICS)

با سندیکا بیشتر آشنا شویم...

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز

اهداف، چشم انداز، ماموریت، برنامه های راهبردی و برنامه های عملیاتی سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی به شرح ذیل در اختیار عموم قرار می گیرد.
اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

اعضای سندیکا

لیست اعضای محترم سندیکای "شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی" جهت اطلاع و نیز آشنایی با خدمات و محصولات هریک در اختیار عموم قرار داده شده است.
مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مزایا و شرایط عضویت

مشارکت و همفکری، هم افزایی مثبت به دنبال خواهد داشت، پس با عضویت در اتحادیه و یا سندیکای صنفی خود، باعث رشد و بالندگی صنف خود خواهیم شد.
فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

فرم الکترونیکی عضویت

برای ارسال درخواست عضویت خود در این سندیکا، شما عزیزان می توانید از فرم الکترونیکی قرارداده شده استفاده نموده و اطلاعات خود را ارسال نمایید.

تابلوی اعلانات سندیکا

1402/06/20| 9:30 الی 11:00
1402/06/21| 14:00 الی 16:00
1402/06/26| 9:30 الی 11:00

جلسه کمیته صنفی و فنی

جلسه کمیته صنفی و فنی
1402/07/03| 9:30 الی 11:00

  بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال روز شنبه ۲ دی ماه با...

668

در روز چهارشنبه مورخ 24 آبان ماه 1402 مجمع عمومی سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی با حضور م...

790

به اطلاع می رساند پیرو برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی، در روز چهارشنبه م...

1003

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

996

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

905

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

973

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

295

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک ن...

940

جهت دانلود و دریافت فایل نشریه اینجا کلیک نمایید....

925

آثار قطعی اینترنت در هفته ای که گذشت؛ زیان‌هایی که قابل جبران نیست

98. 09. 07
بازدید: 1672

آثار قطعی اینترنت در هفته ای که گذشت؛ زیان‌هایی که قابل جبران نیستبه قطعی گسترده اینترنت در پی اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین که منجر به ایجاد ناآرامی‌هایی در استان‌های مختلف شد، خسارات و ضررهای سنگینی به اقتصاد کشور وارد کرده است. در ادامه مطلب خواهیم خواند.

به گزارش همشهری آنلاین، اگر چه اینترنت بسیاری از شرکت‌ها، موسسه‌ها و اینترنت خانگی بسیاری از شهرها و استان‌ها مجددا وصل شده و مسئولان کشور از اتصال تدریجی اینترنت باقی شهرها و استان‌ها خبر می‌دهند، اما آثار زیانبار قطعی بیش از یک هفته‌ اینترنت را نمی‌توان انکار کرد.

اینترنت همراه تلفن‌ها همچنان قطع است و بسیاری از کسب‌وکارها، تبادلات دانشجویی و تعاملات تجاری و اقتصادی داخلی و خارجی عملا امکان‌پذیر نیست. همچنین در پی قطع گسترده اینترنت و قطع ارتباط مردم ایران با شبکه اینترنت جهانی فعالیت استارت‌آپ‌ها، بازار بورس، صرافی‌ها، کسب‌وکارهای خانگی و اینترنتی، آژانس‌های مسافرتی، تورهای گردشگری، رسانه‌های الکترونیک، سینماها و … دچار اختلال شد و صاحبان و کارکنان این کسب‌وکارها ضررهای سنگینی را متحمل شدند.

ایرانیان مقیم خارج از کشور هم به دردسرهای بزرگی افتادند و امکان برقراری ارتباط با عزیزانشان را در یک هفته گذشته از دست دادند به طوری که بی‌خبری بیش از یک هفته از خانواده، ایرانیان خارج‌نشین را دچار نگرانی و اضطراب کرد. طی تماس‌ها و مصاحبه‌ با افراد گوناگون مطلع شدیم تعدادی از شرکت‌ها که با کشورهای دیگر روابط تجاری دارند، برای جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر ناشی از قطعی اینترنت، تعدادی از نیروهای خود را راهی کشورهای طرف قرارداد کرده‌اند تا کارها در کشورهای مقصد ساماندهی شود.

افشین کلاهی، رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران نیز در این زمینه به خبرنگار همشهری آنلاین می‌گوید: این که بگوییم مشکل کسب‌وکارها با وصل شدن اینترنت حل شده، اشتباه است. چون با قطع اینترنت، کسب‌وکارها به خصوص بخش‌های آنلاین خیلی متضرر شدند. حتی آنهایی که سِرورهای داخلی دارند، بخشی از ابزارهایشان از کار افتاد.
او می‌گوید: در یک هفته قطعی اینترنت یک سرچ ساده نمی‌توانیم انجام دهیم. شما در موتورهای جستجوی فارسی چیزی را به فارسی و انگلیسی سرچ کنید، به هیچ وجه نمی‌توانید در مورد آن اطلاعاتی بگیرید. این در حالی است که زندگی مردم امروز کاملا به اینترنت وابسته است.
کلاهی اظهار می‌کند: خوشبینانه است که بگوییم چون شبکه ملی اطلاعات داریم، تراکنش‌های بانکی بوده و سرورهای داخلی بالا بوده‌اند بنابراین ضرر نکرده‌ایم یا به همین روش می‌توان ادامه داد. به هیچ وجه این طور نیست. شرکت‌هایی که با خارج از کشور کار می‌کنند، در طول این روزها کلا کارشان تعطیل شد. کسب‌وکارهای خانگی، پیج‌های اینستاگرامی و تلگرام و … تعطیل شده‌اند. شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، آژانس‌های مسافرتی، موسسه‌های آموزشی، موسسه‌های برگزارکننده آزمون‌های بین‌المللی زبان و … دچار خسارت‌های سنگینی شده‌اند. حتی کسب‌وکارهای کوچک و مغازه‌ها دچار ضرر و زیان شده‌اند. زیان‌ها و خسارت‌هایی که بی‌اغراق قابل جبران نیست.
او ادامه می‌دهد: خیلی از کارها مهلت و بازه زمانی معینی دارند و شما باید آنها را به وقت خود انجام دهید. در فلان روز باید فلان کالای وارداتی یا صادراتی دریافت یا ارسال شود، یا فلان پروژه باید تحویل داده شود، یا پرداخت بانکی شما باید در زمان معیّنی انجام گیرد و اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشیم، فاتحه‌مان خوانده است. ما دانشجویان زیادی داریم که نتوانسته‌اند پروژه‌های خود را در مهلت اعلام‌شده تحویل بدهند. چون به دنیای اطلاعات دسترسی ندارند و امیدوارم برای آنها امتیازاتی قائل شوند.
رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران درباره آمارهای ضرر و زیان ناشی از قطعی اینترنت می‌گوید: نمی‌شود آمارهای دقیقی ارائه کرد. آمارهای متفاوتی الان منتشر شده که در واقع تخمین خسارت‌های مستقیم است و زیان‌های غیرمستقیم محاسبه نشده است. به نظر من زیان‌های قطع اینترنت کمتر از خرابی‌های ناشی از ناآرامی‌های اخیر نیست.
او با تاکید بر اینکه قطعی اینترنت به نظام اقتصادی کشور ضرر زد می‌گوید: بعضی از آسیب‌ها و اثرات آن آتی است و برخی دیگر بلندمدت که به طور حتم بخشی از آن قابل جبران نخواهد بود.
رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی با اشاره به این که امنیت اقتصادی، یکی از شروط برای تامین امنیت کشور است، می‌افزاید: اولویت‌های کشور باید بر مبنای منافع ملی و سرمایه‌های اجتماعی تنظیم شود تا کشور به سمت توسعه پیش برود. قطعی اینترنت خلاف این موضوع بود.

تاریخ انتشار: ۹۸/۰۹/۰۶